Es diu que la pell és el mirall de l’ànima, ja que té una relació directa amb la nostra salut i el nostre benestar. La pell, l’òrgan més gran i extens del nostre cos, és la barrera natural que ens protegeix dels microorganismes externs i les substàncies químiques irritants.
Actualment, l´estil de vida occidental, la pol.lució de les ciutats i els canvis ambientals són alguns dels principals factors que poden contribuir a la deshidratació de la pell i ajudar a agreujar-ne les patologies.
L´estructura de la pell té tres capes ben diferenciades: l´epidermis, la dermis i la hipoderma. (la primera és la capa més externa, la segona és la capa mitja i la tercera és la més profunda i la que proporciona aïllament del fred i de la calor exterior.
La pell està en un estat d´equilibri continu, no obstant això, no deixa de ser un estat fràgil en què factors interns (edat, herència, genètica d´una pell seca, etc.) i externs (fred, calor, humitat, agents irritants, vent…) poden trencar aquest equilibri i donar lloc a problemes de pell seca o extraseca i provocar picor, desig de gratar-se i una possible sobreinfecció cutània.
Per aconseguir una pell hidratada, i per evitar patologies pròpies de la pell, és molt important hidratar correctament la pell que té deteriorada la seva funció barrera.
A la farmàcia, es troba tractaments que ajuden a reequilibrar la hidratació de la pell gràcies a la combinació dels àcids grassos omega 3 i l’oli d’onagra (omega6) que cuiden i protegeixen la pell seca sense cloure’n el porus. A més, incorporen les últimes innovacions en recerca cosmètica com, per exemple, micoplata pura, que és un actiu natural, innocu per a nosaltres, però efectiu contra els bacteris nocis. La combinació d´aquests ingredients ajuden a protegir i mantenir el balanç natural de la flora bacteriana de la pell, crea un escut cutani davant dels microorganismes patògens i evita així la possible sobreinfecció cutània produïda sobretot per gratar-se. D’aquesta manera, ajudem a nodrir, restablir i protegir l’equilibri perfecte de la pell.
Font: Fedintia. La revista de les farmàcies n.12